Børnehuset Trindelvej
Download tilsynsrapport som PDF
Tilsynsrapport for pædagogisk tilsyn
(Ved anmeldt tilsynsbesøg udfyldes følgende oplysninger af afdelingslederen for daginstitutionen, og sendes til den tilsynsførende konsulent senest 14 dage før tilsynsbesøget)
Daginstitution: Børnehuset Trindelvej
Afdelingsleder: Lotte Lykke Jørgensen
Distriktsleder: John Høst Sørensen
Daginstitutionen er: Kommunal børnehave
Daginstitutionen er en: Aldersintegreret institution
Tilsynsførendes del
(følgende udfyldes af den tilsynsførende i forbindelse med det pædagogiske tilsyn)
Daginstitution: Børnehuset Trindelvej
Dato: 14.04.2021
Tilsynsførende: Mette Pedersen
Baggrund for tilsynsbesøget: Uanmeldt pædagogisk tilsyn
Inden tilsynsbesøget har afdelingslederen fremsendt følgende materiale til den tilsynsførende konsulent: Ingen materiale fremsendt, da tilsynet var uanmeldt
I forbindelse med tilsynsbesøget, er der foretaget observationer på følgende stuer/grupper:
Børnehaven og vuggestuen
For resultater fra observationer henvises til selvstændig observationsrapport, overleveret til afdelingsleder i forbindelse med tilsynsbesøget.
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med børnemiljøet, børnenes trivsel og tidlig indsats: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført tilsyn med institutionens arbejde med inklusion og børn med særlige behov: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med læringsmiljøet og den pædagogiske læreplan: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med realisering af Børne- og Ungepolitikken og kommunale mål og fokuspunkter: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med sprogvurderinger og sprogindsats: Nej
Antal børn, der modtager sprogstimulering:
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med overgange og overleveringer mellem institutioner: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med forældresamarbejdet: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med opkvalificering af personalets kompetencer og kvalifikationer: Ja
Ud fra KVALid skema 27 "Det pædagogiske personales faglighed og kompetencer"
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført samtale med:
Medarbejdere og børn
Er der ved tilsynsbesøget fundet kritisable eller bekymrende forhold i institutionen, som skal udbedres: Nej
Tilsynsbesøget giver anledning til følgende anbefalinger, som institutionen med fordel kan arbejde videre med:
Der er ført tilsyn med:
- Det pædagogiske læringsmiljø (KVALid skema3)
- Børnesyn (KVALid skema7)
- Dannelse og børneperspektiv
- Faglig udvikling og evaluering (KVALid skemaer 27, 28, 29)
Der kan med fordel arbejdes videre med faglig udvikling og evaluering - særligt med fokus på pædagogiske dokumentation og udvikling af en evalueringskultur.
Hvilken form for opfølgning er der sket med personalegruppen på baggrund af tilsynsbesøget: Tilbagemelding er givet til afdelingsleder og distriktsleder. Tilbagemeldingens indhold fremlægges efterfølgende til personalet. Afdelingsleder er ansvarlig.
Dato: 26.04 2021
Underskrift, tilsynsførende: Mette Pedersen
Børnehaven Kernehuset
Download tilsynsrapport som PDF
Tilsynsrapport for pædagogisk tilsyn
(Ved anmeldt tilsynsbesøg udfyldes følgende oplysninger af afdelingslederen for daginstitutionen, og sendes til den tilsynsførende konsulent senest 14 dage før tilsynsbesøget)
Daginstitution: Børnehaven Kernehuset
Afdelingsleder: Therese Høyrup Jensen
Distriktsleder: Karina Holm Hansen
Daginstitutionen er: Kommunal børnehave
Daginstitutionen er en: Aldersintegreret institution
Tilsynsførendes del
(følgende udfyldes af den tilsynsførende i forbindelse med det pædagogiske tilsyn)
Daginstitution: Børnehaven Kernehuset
Dato: 28.04.2021
Tilsynsførende: Mette Pedersen
Baggrund for tilsynsbesøget: Uanmeldt pædagogisk tilsyn
Inden tilsynsbesøget har afdelingslederen fremsendt følgende materiale til den tilsynsførende konsulent: Ingen materiale fremsendt, da tilsynet var uanmeldt
I forbindelse med tilsynsbesøget, er der foretaget observationer på følgende stuer/grupper:
Vuggestuen og børnehaven
For resultater fra observationer henvises til selvstændig observationsrapport, overleveret til afdelingsleder i forbindelse med tilsynsbesøget.
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med børnemiljøet, børnenes trivsel og tidlig indsats: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført tilsyn med institutionens arbejde med inklusion og børn med særlige behov: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med læringsmiljøet og den pædagogiske læreplan: Ja
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med realisering af Børne- og Ungepolitikken og kommunale mål og fokuspunkter: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med sprogvurderinger og sprogindsats: Nej
Antal børn, der modtager sprogstimulering:
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med overgange og overleveringer mellem institutioner: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med forældresamarbejdet: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med opkvalificering af personalets kompetencer og kvalifikationer: Ja
Der skal fremover fokuseres på faglig udvikling og evaluering, med særligt fokus på pædagogisk dokumentation, som redskab til faglig refleksion - i forbindelse med arbejdet med KVALid / den styrkede lærerplan
KVALid skema 28 (børnehaven)
KVALid skema 27 (vuggestue)
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført samtale med:
Børn, personale og afdelingsleder
Er der ved tilsynsbesøget fundet kritisable eller bekymrende forhold i institutionen, som skal udbedres: Nej
Tilsynsbesøget giver anledning til følgende anbefalinger, som institutionen med fordel kan arbejde videre med:
Der er ført tilsyn med:
- Det pædagogiske læringsmiljø (KVALid skema3)
- Børnesyn (KVALid skema7)
- Dannelse og børneperspektiv
- Faglig udvikling og evaluering (KVALid skemaer 27, 28, 29)
Faglig udvikling og evaluering:
Der arbejdes pt systematisk med KVALid - sæt fremover fokus pædagogisk dokumentation.
Hvilken form for opfølgning er der sket med personalegruppen på baggrund af tilsynsbesøget: Tilbagemelding er givet til ledelsen, som fremover har ansvar for at formidle viden fra tilsynes videre til personalet.
Kort handleplan udarbejdes.
Dato: 22.06.2021
Underskrift, tilsynsførende: Mette Pedersen
Børnehuset Voerså
Download tilsynsrapport som PDF
Tilsynsrapport for pædagogisk tilsyn
(Ved anmeldt tilsynsbesøg udfyldes følgende oplysninger af afdelingslederen for daginstitutionen, og sendes til den tilsynsførende konsulent senest 14 dage før tilsynsbesøget)
Daginstitution: Børnehuset Voerså
Afdelingsleder: Jonas Thomsen
Distriktsleder: Carina Skjoldborg
Daginstitutionen er: Kommunal
Daginstitutionen er en: Aldersintegreret institution
Antal indskrevne børn:
Antal pædagoger ansat:
Antal pædagogiske assistenter ansat:
Antal pædagogmedhjælpere/andet pædagogisk personale ansat:
Legepladstilsyn
Er dagtilbuddets legeplads godkendt:
Hvornår er der sidst ført certificeret tilsyn med legepladsens sikkerhed:
Navn på tilsynsførende legepladsinspektør:
Hygiejne
Overholder daginstitutionen Sundhedsstyrelsens anbefalinger jf. publikationen ”Hygiejne i daginstitutioner - Anbefalinger om forebyggelse og sundhedsfremme for børn inden for hygiejne, miljø og sikkerhed” (2013):
Har daginstitutionen det seneste år modtaget vejledning fra den kommunale sundhedstjeneste i forhold til spørgsmål om hygiejne og sundhedsfremme:
Hvis ja, uddybes emnet her: Jeg er i tvivl om dette, men vi forholder os selvfølgelig til de vejledninger der kommer.
Tilsyn med røgfrie miljøer
Overholder daginstitutionen reglerne om røgfrie miljøer: Nej
Indhentelse af børneattester
Er der indhentet børneattester på de personer, der er ansat eller beskæftiget i dagtilbud, og som er i direkte kontakt med børn under 15 år:
Dato for tilsyn:
Afdelingsleders underskrift:
Tilsynsførendes del
(følgende udfyldes af den tilsynsførende i forbindelse med det pædagogiske tilsyn)
Daginstitution: Børnehuset Voerså
Dato: 21.04.2021
Tilsynsførende: Britta Jeppesen
Baggrund for tilsynsbesøget: Uanmeldt pædagogisk tilsyn
Inden tilsynsbesøget har afdelingslederen fremsendt følgende materiale til den tilsynsførende konsulent:
I forbindelse med tilsynsbesøget, er der foretaget observationer på følgende stuer/grupper:
Børnehavegrupperne: Månestuen og Stjernestuen
Vuggestuegruppen: kort observation af halvdelen af gruppen på legepladsen
For resultater fra observationer henvises til selvstændig observationsrapport, overleveret til afdelingsleder i forbindelse med tilsynsbesøget.
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med børnemiljøet, børnenes trivsel og tidlig indsats: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført tilsyn med institutionens arbejde med inklusion og børn med særlige behov: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med læringsmiljøet og den pædagogiske læreplan: Ja
Evt. kommentarer:
Der er observeret på følgende temaer fra den pædagogiske læreplan:
Det pædagogiske læringsmiljø: daglige rutiner (KVALid skema 3)
Barnesyn: udvikling af relationer (KVALid skema 7)
Dannelse og børneperspektiv: medbestemmelse og børneperspektiv (KVALid skema 13)
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med realisering af Børne- og Ungepolitikken og kommunale mål og fokuspunkter: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med sprogvurderinger og sprogindsats: Nej
Antal børn, der modtager sprogstimulering:
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med overgange og overleveringer mellem institutioner: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med forældresamarbejdet: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med opkvalificering af personalets kompetencer og kvalifikationer: Ja
Evt. kommentarer:
Følgende tema er drøftet med afdelingsleder: Faglig udvikling og evaluering: Det pædagogiske personales faglighed og kompetencer (KVALid skema 27), dokumentation af sammenhæng ml. læringsmiljø og børnenes læringsmuligheder (KVALid skema 28), evalueringskultur (KVALid skema 29)
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført samtale med:
Afdelingsleder, medarbejdere og børn
Er der ved tilsynsbesøget fundet kritisable eller bekymrende forhold i institutionen, som skal udbedres: Nej
Tilsynsbesøget giver anledning til følgende anbefalinger, som institutionen med fordel kan arbejde videre med:
Hvilken form for opfølgning er der sket med personalegruppen på baggrund af tilsynsbesøget:
Der er givet en tilbagemelding til afdelingsleder og distriktsleder.
Afdelingslederen videreformidler tilbagemeldingen til personalet
Dato: 21.04.2021
Underskrift, tilsynsførende: Britta Hilding Jeppesen
Børnehaven Øster Dahl
Download tilsynsrapport som PDF
Tilsynsrapport for pædagogisk tilsyn
(Ved anmeldt tilsynsbesøg udfyldes følgende oplysninger af afdelingslederen for daginstitutionen, og sendes til den tilsynsførende konsulent senest 14 dage før tilsynsbesøget)
Daginstitution: Børnehaven Øster Dahl
Afdelingsleder: Lotte Gustavson
Distriktsleder: Randi Pauli Nyhagen
Daginstitutionen er: Kommunal
Antal indskrevne børn:
Antal pædagoger ansat:
Antal pædagogiske assistenter ansat:
Antal pædagogmedhjælpere/andet pædagogisk personale ansat:
Legepladstilsyn
Er dagtilbuddets legeplads godkendt:
Hvornår er der sidst ført certificeret tilsyn med legepladsens sikkerhed:
Navn på tilsynsførende legepladsinspektør:
Hygiejne
Overholder daginstitutionen Sundhedsstyrelsens anbefalinger jf. publikationen ”Hygiejne i daginstitutioner - Anbefalinger om forebyggelse og sundhedsfremme for børn inden for hygiejne, miljø og sikkerhed” (2013):
Har daginstitutionen det seneste år modtaget vejledning fra den kommunale sundhedstjeneste i forhold til spørgsmål om hygiejne og sundhedsfremme:
Hvis ja, uddybes emnet her: Jeg er i tvivl om dette, men vi forholder os selvfølgelig til de vejledninger der kommer.
Tilsyn med røgfrie miljøer
Overholder daginstitutionen reglerne om røgfrie miljøer:
Indhentelse af børneattester
Er der indhentet børneattester på de personer, der er ansat eller beskæftiget i dagtilbud, og som er i direkte kontakt med børn under 15 år:
Dato for tilsyn:
Afdelingsleders underskrift:
Tilsynsførendes del
(følgende udfyldes af den tilsynsførende i forbindelse med det pædagogiske tilsyn)
Daginstitution: Børnehaven Øster Dahl
Dato: 14.04.2021
Tilsynsførende: Britta Jeppesen
Baggrund for tilsynsbesøget: Uanmeldt pædagogisk tilsyn
Inden tilsynsbesøget har afdelingslederen fremsendt følgende materiale til den tilsynsførende konsulent:
I forbindelse med tilsynsbesøget, er der foretaget observationer på følgende stuer/grupper:
Svalestuen og Sommerfuglestien - begge børnehavegrupper
For resultater fra observationer henvises til selvstændig observationsrapport, overleveret til afdelingsleder i forbindelse med tilsynsbesøget.
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med børnemiljøet, børnenes trivsel og tidlig indsats: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført tilsyn med institutionens arbejde med inklusion og børn med særlige behov: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med læringsmiljøet og den pædagogiske læreplan:
Evt. kommentarer:
Der er observeret på følgende temaer fra den pædagogiske læreplan:
Det pædagogiske læringsmiljø: daglige rutiner (KVALid skema 3)
Barnesyn: udvikling af relationer (KVALid skema 7)
Dannelse og børneperspektiv: medbestemmelse og børneperspektiv (KVALid skema 13)
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med realisering af Børne- og Ungepolitikken og kommunale mål og fokuspunkter: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med sprogvurderinger og sprogindsats: Nej
Antal børn, der modtager sprogstimulering:
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med overgange og overleveringer mellem institutioner: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med forældresamarbejdet: Nej
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget, ført tilsyn med institutionens arbejde med opkvalificering af personalets kompetencer og kvalifikationer: Ja
Evt. kommentarer:
Følgende tema er drøftet med afdelingsleder: Faglig udvikling og evaluering: Det pædagogiske personales faglighed og kompetencer (KVALid skema 27), dokumentation af sammenhæng ml. læringsmiljø og børnenes læringsmuligheder (KVALid skema 28), evalueringskultur (KVALid skema 29)
Der er i forbindelse med tilsynsbesøget ført samtale med:
Afdelingsleder, medarbejdere og børn
Er der ved tilsynsbesøget fundet kritisable eller bekymrende forhold i institutionen, som skal udbedres: Nej
Tilsynsbesøget giver anledning til følgende anbefalinger, som institutionen med fordel kan arbejde videre med:
Hvilken form for opfølgning er der sket med personalegruppen på baggrund af tilsynsbesøget:
Der er givet en tilbagemelding til afdelingsleder og distriktsleder.
Afdelingslederen videreformidler tilbagemeldingen til personalet
Dato: 14.04.2021
Underskrift, tilsynsførende: Britta Hilding Jeppesen